1002260511 |
I tu, ja gamifiques? Crea activitats basades en el poder del joc a l'’aula utilitzant recursos TIC |
2018-2019 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
8/7/2019 - 12/7/2019 (16 hores) de 9:30h a 13:30h |
|
AJ Edifici Media-TIC - Cibernàrium |
|
C. Roc Boronat, 117 (Districte 22@) (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Vols aplicar la gamificació a l'aula però no coneixes molts recursos? Aquest curs impartit per Marinva, et permetrà conèixer eines per dissenyar experiències motivadores adequades als diferents nivells i perfils d'alumnat que tinguis. Et permetrà poder incorporar els mòbils a l'aula com a element vehiculador d'aprentatge i molta altra tecnologia.
|
| |
Objectius |
General:
- Introduir als assistents en el poder del joc i la gamificació i en les eines que els hi permetran dissenyar, posar en marxa i difondre activitats a mida pel seu alumnat.
Específics:
- Viure la potència del joc i identificar les característiques i els elements del joc i les potencialitats en el procés educatiu i d'aprenentatge
- Analitzar exemples d'aplicació del joc i la gamificació en diferents nivells educatius.
- Dotar d'eines i models que permetin als participants incloure elements de joc en els seus processos educatius.
- Conèixer eines per a dissenyar activitats basades en el joc i en els seus elements bàsics.
- Que cada alumne configuri el seu propi espai d’eines a Symbaloo
- Que les persones participants dissenyin activitats gamificades en base a la seva realitat d’aula
|
| |
Continguts |
Sessió 1
- Aclarint conceptes bàsics: Jugar / ABJ/ Gamificació
- Quins elements fan atractius als jocs? Narrativa, components, límits, regles
- Aplicacions que ens permeten avaluar nivells previ i aprenentatges dels alumnes
Sessió 2
- Premis: el poder de les motivacions extrínseques: creant avatars, badges, cartes Revisió de plataformes gamificades
- Motivacions intrínseques: com generar contingut visual i col·laboratiu (panells, núvols de paraules, Línies temporals, mapes, Twitter, etc)
Sessió 3
- El poder de la narrativa: com crear històries poderoses
- Tria la teva pròpia aventura: aplicacions que ens permeten crear histories
- Crear el teu propi projecte: avaluarem opcions com per exemple Wordpress i Wix
-
Sessió 4
- Breakoutedu: “escapes rooms” a l’aula: en sortirem?
- Eines per a crear “escapes
- Revisem el nostre panell particular (fet amb eines com per exemple Symbaloo) i compartim-lo
|
| |
Avaluació |
Avaluació assistents: APTE/NO APTE
• Assistència: les perdones participants hauran d’assistir com a mínim al 80% de les hores
• Aprofitament: S’avaluarà la integració dels coneixements mitjançant la realització d’una activitat pràctica on hauran de dissenyar una activitat aplicable als seu dia a dia on integrin els coneixements i eines treballats a les sessions.
Avaluació de satisfacció: al final de l’activitat, el Cibernàrium farà arribar a totes les persones participants de l’activitat una enquesta de satisfacció quantitativa i qualitat de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Superar l’avaluació amb un APTE amb el 80% d'assistència
|
| |
E-mail |
esther.farre@barcelonactiva.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
08/07/2019 |
0930 |
1330 |
Sessió 2 |
dimarts |
09/07/2019 |
0930 |
1330 |
Sessió 3 |
dimecres |
10/07/2019 |
0930 |
1330 |
Sessió 4 |
dijous |
11/07/2019 |
0930 |
1330 |
|
| |