Més informació [ Detall d'activitat

 
1002260511   I tu, ja gamifiques? Crea activitats basades en el poder del joc a l'’aula utilitzant recursos TIC
2018-2019   Curs. Primària-Secundària
  
   8/7/2019 - 12/7/2019 (16 hores) de 9:30h a 13:30h
   AJ Edifici Media-TIC - Cibernàrium
   C. Roc Boronat, 117 (Districte 22@) (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Vols aplicar la gamificació a l'aula però no coneixes molts recursos? Aquest curs impartit per Marinva, et permetrà conèixer eines per dissenyar experiències motivadores adequades als diferents nivells i perfils d'alumnat que tinguis. Et permetrà poder incorporar els mòbils a l'aula com a element vehiculador d'aprentatge i molta altra tecnologia.
  
Objectius   General:
- Introduir als assistents en el poder del joc i la gamificació i en les eines que els hi permetran dissenyar, posar en marxa i difondre activitats a mida pel seu alumnat.
Específics:
- Viure la potència del joc i identificar les característiques i els elements del joc i les potencialitats en el procés educatiu i d'aprenentatge
- Analitzar exemples d'aplicació del joc i la gamificació en diferents nivells educatius.
- Dotar d'eines i models que permetin als participants incloure elements de joc en els seus processos educatius.
- Conèixer eines per a dissenyar activitats basades en el joc i en els seus elements bàsics.
- Que cada alumne configuri el seu propi espai d’eines a Symbaloo
- Que les persones participants dissenyin activitats gamificades en base a la seva realitat d’aula
  
Continguts   Sessió 1
- Aclarint conceptes bàsics: Jugar / ABJ/ Gamificació
- Quins elements fan atractius als jocs? Narrativa, components, límits, regles
- Aplicacions que ens permeten avaluar nivells previ i aprenentatges dels alumnes
Sessió 2
- Premis: el poder de les motivacions extrínseques: creant avatars, badges, cartes Revisió de plataformes gamificades
- Motivacions intrínseques: com generar contingut visual i col·laboratiu (panells, núvols de paraules, Línies temporals, mapes, Twitter, etc)
Sessió 3
- El poder de la narrativa: com crear històries poderoses
- Tria la teva pròpia aventura: aplicacions que ens permeten crear histories
- Crear el teu propi projecte: avaluarem opcions com per exemple Wordpress i Wix
-
Sessió 4
- Breakoutedu: “escapes rooms” a l’aula: en sortirem?
- Eines per a crear “escapes
- Revisem el nostre panell particular (fet amb eines com per exemple Symbaloo) i compartim-lo
  
Avaluació   Avaluació assistents: APTE/NO APTE
• Assistència: les perdones participants hauran d’assistir com a mínim al 80% de les hores
• Aprofitament: S’avaluarà la integració dels coneixements mitjançant la realització d’una activitat pràctica on hauran de dissenyar una activitat aplicable als seu dia a dia on integrin els coneixements i eines treballats a les sessions.
Avaluació de satisfacció: al final de l’activitat, el Cibernàrium farà arribar a totes les persones participants de l’activitat una enquesta de satisfacció quantitativa i qualitat de l’activitat.
  
Requisits de  certificació   Superar l’avaluació amb un APTE amb el 80% d'assistència
  
E-mail   esther.farre@barcelonactiva.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   08/07/2019   0930   1330 
 Sessió 2   dimarts   09/07/2019   0930   1330 
 Sessió 3   dimecres   10/07/2019   0930   1330 
 Sessió 4   dijous   11/07/2019   0930   1330 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent